A Dongó motor felépítése
Rendszere: kétütemű, keresztöblítéses
Hengerelrendezése: fekvő
Hűtés: levegő (menetszél)
Kenés: keverékolajozás 1:20, bejáratáshoz 1:15
Hengerfurat/löket: 35/40 mm
Lökettérfogat: 38,49 cm3
Sűrítési arány: 1:5
Hengeranyag: szürkeöntvény
Dugattyúanyag: szürkeöntvény
Dugattyúgyűrűk: 3 db 2,5 mm széles
Dugattyúcsapszeg: O 13 mm, a dugattyúban úszó illesztésű
Dugattyúcsapszeg-biztosítás: mindkét végén lány alumínium gombával
Hengerfejanyag: alumínium
Gyertyamenet: M14x1,25
Motorleállítás: dekompresszorszeleppel
Saját tömeg: 7 kg
Forgattyústengely: sajtolt, sonkás kialakítású
Csapágyazások: fekvő csapágy telegörgős csésze, 15-15 db O 5x5 mm hengergörgővel,
hajtókarcsapágy tűgörgős, 12 mm széles, hajtókarfej bronzpersely
Tömítés: gumikarmantyú, rugó nélkül
Torokátmérő: 10 mm
Fúvókaméret: 45
Levegőszűrő: fémszitás, indításhoz lezárható
Benzinszint-beállítás: a fúvókafurat pereme alatt 2-3 mm
Indítás: dúsító szivattyúval (úsztatás) szükség esetén a levegőszűrő zárásával
Gyújtás: mágnesgyújtás a dörzskerékben elhelyezett tekerccsel
Gyújtógyertya: N3 speciál, hőérték 95-145, elektródahézag0,4mm
Előgyújtás: 3 mm
Megszakító hézag: 0,4 mm
Hajtómű
Primer hajtás: ferdefogazású fogaskerék
Áttétel: 2:1 lassító, 46/23 fog
A hajtó kerék anyaga: acél
A hajtott kerék anyaga: textilbakelit, sárgaréz agyra szegecselve
Kenés: zsír
Szekunder hajtás: dörzshajtás, a kerékpár hátsó kerekére hat, az üzemen kívüli
motor dörzskereke a keréktől eltávolítható
Legnagyobb teljesítmény: 0,8 LE 4600/min fordulatszámon
Legnagyobb sebesség: 32 km/h
Utazósebesség: 25 km/h
Üzemanyag-fogyasztás: 1,3-1,61/100km
Üzemanyagtartály: 2,5 l
Hatósugár: 160-190 km
Kezelőszervek: forgószabályzó (gázadagolás), emelőkar (dekompresszor)
(Részletek Faragó László: Dongó, Berva, Panni című könyvéből.)