FÉNYKÉPES BESZÁMOLÓ

A IV. SAVARIA NEMZETKÖZI VETERÁN AUTÓS -MOTOROS RALLY FUTAM
KIRICSI MIKLÓS EMLÉKVERSENY

RENDEZVÉNYRŐL

/ 2003.augusztus.30. - augusztus.31. /
 

Mint a rendezvény római sorszámozásából is látható, immáron negyedszer rendezte meg szokásos 100 km-es túraversenyét, és találkozóját a SZOMBATHELYI OLD-TIMER VETERÁN AUTÓ-MOTOR EGYESÜLET.

A VETERÁN, mint a veterános média, mostoha gyerekeként kezelt bennünket, ezért bátorkodom az utolsó találkozó beszámolóját magam megszerkesztve közre adni.

 

A méltán híres SAVARIA karnevál rendezvényei után egy héttel, 2003. 09. 30-31-én domborítottak vértjeikkel a verseny, autós, motoros résztvevői.

A verseny, 48 fős mezőnnyel rajtolt a nevezést követően, Szombathely város Főteréről és vágott neki az ismeretlennek, hisz idén, rendhagyó módon térkép helyett, rímfejtéssel kellett meghatározni az egyes időellenőrző állomások hollétét. Most már elmondhatom, hogy az első vers - itiner, az Ikerváron található IKERVÁRI VÍZI ERŐMŰHÖZ vezetett, ahol veterán jármű tulajdonosok veterán aggregátok, mai napig vagy talán éppen a mai napokban lenyűgöző monumentális generátorait nézhették meg, a maguk előző századfordulós, de még mindig áramtermelő képes valóságában.

A menetlevél igazolásához, ki kellett tölteni a helytörténeti tesztet, melynek eredménye beszámított a verseny végső kiértékelésébe.

Az egyes szakaszok limit időhöz voltak kötve így gyorsan és jól kellett megfejteni az etapok rímképleteit, jó helyen, jó időben történő megjelenés érdekében. Őszintén, féltem is, hogy sok ebéd a nyakunkon marad, mert a verseny kiírás szerint az ebéddel nem csak a vacsorával várjuk meg a későn érkezőket. Előre elárulom, mindenki evett ebédet, s remélem ízlett is, a Sorkifalud Általános iskola ünnepi lakomája?

 

No de hadd ne vágjak az események elébe, hisz IKERVÁRRÓL a SÁRVÁRI NÁDASDY Várhoz vettük az irányt, ahol Chrono -Swiss technikával, chrono- summa cum laude eredménnyel zárták századmásodperces, időközelítő két körüket a technikás versenyzők. Ezt követte mintegy 40 km megtétele után az ebéd jó hangulatú falusi vendéglátás mellett. Azért az ebédért is meg kellett küzdeni, hisz a magunk gyártotta kézremegést tesztelő kontroll pad, ami a televíziós vetélkedőkből már jól ismert 5 m fékcső, duda és akkumulátor receptjével, s aztán már csak a rövidzár volt hátra, hogy remegős kezűek életképessé tegyék az áramkör megfáradt Wartburg dudáját.

 

Szívtak egy kicsit, aztán fújtak egy nagyot, és irány a következő szakasz 35 kilométere, a következő vers szerint. -

"Teli a bendőd, poroszkálj tovább, s a falu haranglába

imporítson jó irányba tovább! Haranglábnál jobbra, utána

balra, kormányod jó irányát Szent Kristóf tartsa!

Ha megakadnál a következő helyen, jó irányba Sorokpolány

falva tegyen. A legendás "86"-oson balra mész, és Nagyköl-

ked táblánál jobb irányba kilépsz!

Nagykölked falvától, tiéd a romantika, hisz célod építészeti

stílusa sem gótika. ROMANTIKUS TEMPLOM,

romantikus út realista versenybíró menedéket nyújt.

A templom lábánál keresd a bírákat, kik megérkezvén

menetleveledre firkálnak!"

 

Mindössze ennyi, no meg a távolság leküzdése, s máris az Európában egyedülálló, JÁKI- TEMPLOM parkolójában landolt a mezőny. Rövid, de annál színvonalasabb uzsonna vendéglátást követően, már csak csavarhoz a kulcsot kellett besaccolni (csak nektek mondom, hogy utáljatok érte, collos csavar is volt közte) és startolt a rally a várva- várt CÉL irányába, ami egy tradicionális nagylakótelepi éves rendezvény még nagyobb színpadához vezetett.

 

Nótás-kedvű indulóink mintegy ötszáz érdeklődő előtt gargalizálták végig mikrofonnal kezükben, a - "HOSSZÚÚÚÚÚ FEKETE HAJ"- népszerű refrénjét.

 

Ekkor került a menetlevélre, az utolsó időellenőrző állomás regisztráló bélyegzője, igazolva, a verseny teljes távjának teljesítését.

 

Azután elérkezett a várva várt este, amire egész nyáron vártunk, monszuneső közepette fogyasztottuk el, a veterán parti baráti vacsoráját.

Azt mondják a természet, helyrehozza, amit elrontott, így a csapadékhiányt is pótolni kívánta az ünnepélyes díjkiosztó napján, mikor is fedett helyen, szoros "együttlétre" kényszerítette a versenyzőket.

 

Remélem soraimat olvasva, a résztvevőkben kellemes emlékeket sikerült felébresztenem, míg az eddig távol maradók, majd nagyobb kedvet éreznek, hogy a következő versenyen Szombathelyen, a SAVARIA - RALLY keretein belül mosassák majd járműveiket.

 

TISZTELETTEL!

KELEMEN ATTILA és Társai,
rom-és rímfaragók
klubja

SZOMBATHELY.

 


VisszaHonlapraClub információ